Статут закладу

 ЗАТВЕРДЖЕНО                                                                  

Рішенням сесії

Заліщицької міської ради

Від 28 січня 2021 р. №_____

 

          

 

 

 

 

 

 

С  Т  А  Т  У  Т

Загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів

с. Угриньківці

Заліщицького району Тернопільської області

 

(нова редакція)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заліщики 2021 р.

 

                                              I. Загальні положення.
 
1.1. Загальноосвітня школа І-ІІ  ступенів с. Угриньківці  Заліщицького району Тернопільської області (надалі – навчальний заклад) є об`єктом спільної власності Заліщицької міської територіальної громади.
1.2. Юридична адреса загальноосвітнього навчального закладу: с. Угриньківці Заліщицького району Тернопільської області.
1.3. Загальноосвітній  навчальний  заклад  (далі - навчальний заклад) є юридичною особою,  має  самостійний  баланс,  рахунок  в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер. 
1.4. Засновником та власником навчального закладу є Заліщицька міська рада.
1.5. Головною  метою  навчального закладу є забезпечення реалізації  права  громадян на здобуття повної загальної середньої освіти І-ІІІ ст. (базової середньої освіти І-ІІ ст.) 
1.6. Головними завданнями навчального закладу є:
<>------------------------дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками;
  • виконувати обов’язки, визначені Законом України "Про освіту", цим Законом, іншими актами законодавства, установчими документами закладу освіти, трудовим договором та/або їхніми посадовими обов’язками;
  • забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України "Про освіту";
  • використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог цього Закону;
  • володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;
  • постійно підвищувати свою педагогічну майстерність;
  • забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні  обов'язкових  державних вимог;
  • сприяти розвитку інтересів,  нахилів та здібностей  дітей,  а також  збереженню  їх  здоров'я,  здійснювати пропаганду здорового способу життя;
  • сприяти зростанню іміджу навчального закладу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати  повагу  до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
  • виховувати в учнів (вихованців)  повагу  до  батьків,  жінки, старших  за  віком,  народних  традицій  та  звичаїв,  духовних та культурних надбань народу України;
  • готувати учнів  до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру,  злагоди  між  усіма  народами,  етнічними,   національними, релігійними групами;
  • дотримуватися педагогічної етики,  моралі,  поважати гідність учнів;
  • захищати учнів від будь-яких форм  фізичного  або  психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
  • постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну  і  політичну культуру;  виконувати статут навчального  закладу,  правила  внутрішнього розпорядку,   умови контракту чи трудового договору;
  • виконувати накази і розпорядження  керівника  навчального закладу, органів управління освітою;
  • брати участь у роботі педагогічної ради;
     3.9. У навчальному закладі обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників незалежно від підпорядкування, типів і форм власності. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
     3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут,  правила  внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують  посадових  обов'язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства. 
     3.11. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
     обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
     звертатись до органів управління освітою, керівника навчального закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
     брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного  процесу та зміцненні матеріально-технічної бази навчального закладу;
бути присутніми на навчальних заняттях свої дітей за безпосереднім погодженням з керівником закладу;
     на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових органах.
     3.12. Батьки та  особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття  дітьми  повної  загальної  середньої освіти і зобов'язані:
     забезпечувати умови для  здобуття дитиною  повної  загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
     постійно дбати про фізичне здоров'я,  психічний  стан  дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
     поважати гідність дитини,  виховувати працелюбність,  почуття доброти,   милосердя,  шанобливе  ставлення  до  Вітчизни,  сім'ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
     виховувати у дітей повагу до законів,  прав,  основних свобод людини. 

3.13. Громадське самоврядування в закладі освіти це право учасників освітнього процесу безпосередньо та/або через органи громадського самоврядування брати участь у вирішенні питань організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту своїх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні закладом освіти у межах повноважень, визначених законом.

3.14. Громадське самоврядування в закладі освіти здійснюється на принципах:

  • пріоритету прав і свобод людини і громадянина;
  • верховенства права;
  • взаємної поваги та партнерства;
  • репрезентативності органів громадського самоврядування, громадських об’єднань та інших інститутів громадянського суспільства і правоможності їх представників;
  • обов’язковості розгляду пропозицій сторін;
  • пріоритету узгоджувальних процедур;
  • прозорості, відкритості та гласності;
  • обов’язковості дотримання досягнутих домовленостей;
  • взаємної відповідальності сторін.

3.15. У закладі освіти можуть діяти:

органи самоврядування працівників закладу освіти;

органи учнівського самоврядування;

органи батьківського самоврядування.

Інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу можуть утворюватися і діяти відповідно до установчих документів закладу освіти.

3.16. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, які скликаються не менше одного разу на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу (їх органів самоврядування - за наявності).

Інформація про час і місце проведення загальних зборів (конференції) колективу закладу освіти розміщується в закладі освіти та оприлюднюється на офіційному вебсайті закладу освіти не пізніше ніж за один місяць до дня їх проведення.

Загальні збори (конференція) колективу закладу освіти щороку заслуховують звіт керівника закладу освіти, оцінюють його діяльність і за результатами оцінки можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти.

3.17. У закладах освіти може діяти учнівське самоврядування з метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо.

Учнівське самоврядування здійснюється учнями безпосередньо і через органи учнівського самоврядування.

Учні мають рівні права на участь в учнівському самоврядуванні, зокрема на участь у роботі дорадчих (консультативних із певних питань), робочих (робочих групах тощо) та інших органів учнівського самоврядування, а також вільно обирати та бути обраними до виборних органів учнівського самоврядування.

3.18. Учнівське самоврядування може діяти на рівні класу.

Органи учнівського самоврядування утворюються за ініціативою учнів та можуть бути одноособовими, колегіальними, а також можуть мати різноманітні форми і назви.

3.19. Директор закладу освіти сприяє та створює умови для діяльності органів учнівського самоврядування.

3.20. Інші учасники освітнього процесу не повинні перешкоджати і втручатися в діяльність органів учнівського самоврядування.

3.21. З питань захисту честі, гідності та/або прав учнів закладу освіти керівник учнівського самоврядування має право на невідкладний прийом директором закладу освіти. Директор закладу освіти зобов’язаний розглянути усну чи письмову вимогу керівника учнівського самоврядування про усунення порушень щодо честі, гідності чи прав учня закладу освіти та вжити заходів відповідно до правил внутрішнього розпорядку та/або законодавства.

Органи учнівського самоврядування мають право, але не зобов’язані вести протоколи чи будь-які інші документи щодо своєї діяльності.

3.22. Органи учнівського самоврядування мають право:

брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;

проводити за погодженням з керівником закладу освіти організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом закладу освіти;

брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

захищати права та інтереси учнів, які здобувають освіту у цьому закладі освіти;

вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи закладу освіти, змісту освітніх і навчальних програм;

через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.

3.23. Діяльність органів учнівського самоврядування не повинна призводити до порушення законодавства, установчих документів закладу освіти, правил внутрішнього розпорядку, прав та законних інтересів інших учасників освітнього процесу.

3.24. Засади учнівського самоврядування визначаються положенням про учнівське самоврядування закладу освіти (за наявності), що затверджується загальними зборами уповноважених представників класів закладу освіти.

У своїй діяльності органи учнівського самоврядування керуються законодавством, правилами внутрішнього розпорядку та положенням про учнівське самоврядування закладу освіти (за наявності).

3.25. Рішення органу учнівського самоврядування виконується учнями на добровільних засадах.

 3.26. Вищим органом громадського самоврядування працівників закладу освіти є загальні збори трудового колективу закладу освіти.

Порядок та періодичність скликання (не менш як один раз на рік), порядок прийняття рішень, чисельність, склад загальних зборів трудового колективу, інші питання діяльності, що не врегульовані законодавством, визначаються статутом і колективним договором (за наявності) закладу освіти.

3.27. Загальні збори трудового колективу:

розглядають та схвалюють проект колективного договору;

затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;

визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноважень комісії з трудових спорів;

обирають комісію з трудових спорів.

Загальні збори трудового колективу можуть утворювати комісію з питань охорони праці та здійснювати інші повноваження, визначені законодавством.

3.28. Рішення загальних зборів трудового колективу підписуються головуючим на засіданні та секретарем.

Рішення загальних зборів трудового колективу, прийняті у межах їх повноважень, є обов’язковими до виконання всіма працівниками закладу освіти.

3.29. У закладах освіти та їх структурних підрозділах може діяти батьківське самоврядування. Батьківське самоврядування здійснюється батьками учнів як безпосередньо, так і через органи батьківського самоврядування, з метою захисту прав та інтересів учнів, організації їх дозвілля та оздоровлення, громадського нагляду (контролю) в межах повноважень, визначених цим Законом та статутом закладу освіти.

3.30. Батьки мають право утворювати різні органи батьківського самоврядування (в межах класу, закладу освіти, за інтересами тощо).

3.31. Батьки можуть розглядати будь-які питання і приймати рішення, крім тих, що належать до компетенції інших органів управління чи органів громадського самоврядування закладу освіти.

3.32. Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах.

Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності закладу освіти можуть бути реалізовані виключно за рішенням керівника закладу освіти, якщо таке рішення не суперечить законодавству.

Рішення, заходи та форми батьківського самоврядування не повинні призводити до надання іншим учасникам освітнього процесу привілеїв чи обмежень за будь-якою ознакою, порушувати їхні права та/або законні інтереси, а також не можуть бути підставою для прийняття управлінських рішень, що не відповідають законодавству.

3.33. Органи батьківського самоврядування мають право, але не зобов’язані оформляти свої рішення відповідними протоколами.

3.34. Працівники закладів освіти не мають права втручатися в діяльність батьківського самоврядування, а також збирати чи зберігати протоколи засідань органів батьківського самоврядування.

 
IV. Управління навчальним закладом

 

4.1.Управління закладом освіти здійснюють:

  • засновник;
  • керівник закладу освіти;
  • педагогічна рада;
  • вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти;
  • відділ освіти Заліщицької міської ради .?????

4.2. Органи громадського самоврядування та піклувальна рада мають право брати участь в управлінні закладом освіти у порядку та межах, визначених  даним Статутом.

4.3. Засновником навчальним закладом є Заліщицька міська рада (далі – Засновник). 

4.3. Засновник закладу освіти:

  • затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;
  • затверджує положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти та склад конкурсної комісії;
  • приймає рішення про проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти;
  • затверджує за поданням закладу загальної середньої освіти стратегію розвитку такого закладу;
  • фінансує виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти, у тому числі здійснення інноваційної діяльності закладом освіти;
  • утворює та ліквідує структурні підрозділи у заснованих ним закладах загальної середньої освіти;
  • здійснює контроль за використанням закладом загальної середньої освіти публічних коштів;
  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;
  • затверджує кошторис закладу загальної середньої освіти, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;
  • реалізує інші права, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.

4.4. Засновник закладу освіти зобов’язаний забезпечити:

  • утримання та розвиток заснованого ним закладу освіти, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо;
  • дотримання принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування під час проектування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень закладів загальної середньої освіти;
  • можливість учнів продовжити навчання на відповідному рівні освіти у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти.

4.5. Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює його директор.

Директором може бути тільки громадянин України, який вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років (крім керівників приватних, корпоративних закладів освіти), організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до цього Закону.         

Директор навчального закладу обирається за результатами конкурсного відбору, призначається та звільняться на посаду Заліщицьким міським головою. 
Заліщицький міський голова укладає з директором навчального закладу контракт, в якому визначається строк дії, права, обов’язки, і відповідальність сторін умови матеріального забезпечення і організації праці директора, умови розірвання.    
Права та обов’язки директора закладу освіти зазначаються у контракті.
Директор закладу освіти зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.
  4.6.Директор закладу освіти має право:

діяти від імені закладу без довіреності та представляти заклад у відносинах з іншими особами;

підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;

приймати рішення щодо діяльності закладу в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами;

призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, укладати з працівниками закладу освіти контракти,  визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;

визначати режим роботи закладу;

ініціювати перед засновником або відділом освіти Заліщицької міської ради щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;

видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;

укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;

звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу;

приймати рішення з інших питань діяльності закладу освіти.

4.7. Директор закладу освіти зобов’язаний:

забезпечувати та контролювати виконання освітнього процесу працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;

розробляти проект кошторису та подавати його Засновнику;

надавати щороку Засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

організовувати фінансово-господарську діяльність закладу загальної середньої освіти в межах затвердженого кошторису;

забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу освіти;

затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу;

затверджувати посадові інструкції працівників закладу освіти;

організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;

затверджувати освітню (освітні) програму (програми) та навчальний план закладу освіти відповідно до цього Закону;

створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі освіти, забезпечити її створення та функціонування;

забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;

контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої (базової середньої) освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;

створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу освіти;

сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі освіти;

формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу освіти;

створювати в закладі освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;

забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу загальної середньої освіти;

здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення);

організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;

звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти;

виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, Засновником, установчими документами закладу освіти, колективним договором, строковим трудовим договором.

4.8.Постійно діючим колегіальним органом управління закладу освіти є Педагогічна рада. Педагогічна рада утворюється за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є директор закладу освіти.

4.9. Педагогічна рада:

схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;

схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;

схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;

приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти;

розглядає інші питання, відповідно до норм чинного законодавства.

4.10. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.

4.11. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами Директора закладу освіти та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у закладі освіти.

4.12. Піклувальна рада закладу освіти може бути утворено за рішенням Засновника або відділом освіти Заліщицької міської ради для одного чи кількох закладів освіти на визначений Засновником строк.

4.13. Піклувальна рада сприяє виконанню перспективних завдань розвитку закладу, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами.

4.14. Піклувальна рада:

аналізує та оцінює діяльність закладу загальної середньої освіти (базової освіти) і його керівника;

розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти та аналізує стан їх виконання;

сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;

проводить моніторинг виконання кошторису закладу освіти і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу загальної середньої освіти;

має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти;

може вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення керівника закладу освіти або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;

здійснює інші повноваження, визначені установчими документами закладу освіти.

4.15. Склад піклувальної ради формується Засновником або відділом освіти Заліщицької міської ради з урахуванням пропозицій закладу освіти, органів громадського самоврядування закладу освіти, депутатів відповідної місцевої ради.

До складу піклувальної ради не можуть входити учні та працівники закладу освіти, для якого вона утворюється.

4.16. Піклувальна рада є колегіальним органом. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її затвердженого складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови піклувальної ради є визначальним. Рішення піклувальної ради оформлюються протоколом її засідання, який підписують головуючий на засіданні та секретар.

4.17. Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів управління закладом освіти з правом дорадчого голосу.

4.18. Піклувальна рада діє на підставі положення, затвердженого Директором закладу освіти.

 
V. Матеріально-технічна база
 
  5.1. Матеріально-технічна база  навчального закладу  включає будівлі,  споруди, землю,  комунікації,  обладнання,  транспортні засоби,  службове житло,  інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі навчального закладу. 
  5.2. Майно навчального  закладу належить  йому на правах власності,  повного господарського відання або оперативного управління відповідно до  чинного  законодавства,  рішення  про заснування і статуту навчального закладу та укладених ним угод. 
  5.3. Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею,   іншими   природними   ресурсами   і  несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони. 
  5.4. Вилучення основних фондів,  оборотних коштів  та  іншого майна   навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки,  завдані  навчальному закладу внаслідок  порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами,  відшкодовуються  відповідно до чинного законодавства. 
  5.5. Для   забезпечення освітнього  процесу  база навчального закладу складається із навчальних кабінетів, майстерень  (слюсарної,  токарної,  обслуговуючої  праці тощо),  а також  спортивного,  актового  і  читального  залів,   бібліотеки, архіву,  радіоцентру, медичного, лінгафонного і комп'ютерного кабінетів,   їдальні   та   буфету,   теплиці,   приміщення  для інженерно-технічного  та навчально-допоміжного персоналу,  кімнати психологічного розвантаження тощо. 
  5.6. Відповідно до рішення сесії Угриньківської сільської ради                                   
     від "23.12.2002р."  N 25  навчальний  заклад  має  земельну ділянку,  де  розміщуються  спортивні  та географічний майданчики, навчально-дослідна ділянка,  зона відпочинку, господарські будівлі тощо. 
      
           
VI. Фінансово-господарська діяльність
     6.1. Фінансово-господарська  діяльність  навчального  закладу здійснюється на основі його кошторису, який затверджується Засновником.

     6.2. Фінансова автономія закладу освіти в частині використання бюджетних коштів передбачає самостійне здійснення витрат у межах затверджених кошторисами обсягів, зокрема на:

формування структури закладу загальної середньої освіти та його штатного розпису;

оплату праці працівників, встановлення доплат, надбавок, винагороди, виплату матеріальної допомоги та допомоги на оздоровлення, преміювання, інших видів стимулювання та відзначення працівників;

оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд закладів загальної середньої освіти;

оплату підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;

укладення відповідно до законодавства цивільно-правових угод (господарських договорів) для забезпечення діяльності закладу освіти.

Іншими джерелами фінансування закладів загальної середньої освіти можуть бути:

доходи від надання платних освітніх та інших послуг;

благодійна допомога відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації;

гранти;

інші джерела фінансування, не заборонені законодавством.

  6.3. У закладі освіти не можуть надаватись платні освітні послуги для досягнення їх учнями результатів навчання (компетентностей), визначених державними стандартами.

У закладі освіти під час освітнього процесу, що забезпечує досягнення результатів навчання, передбачених освітньою програмою закладу освіти, не можуть проводитися платні заходи чи надаватися платні послуги.

Учні та їхні батьки можуть отримувати в закладі загальної середньої освіти платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах.

6.4. Порядок   діловодства   і   бухгалтерського   обліку   в навчальному     закладі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших  центральних  органів виконавчої влади,  яким підпорядковані навчальні заклади.  
Бухгалтерський облік та фінансова звітність може здійснювати  самостійно  закладом освіти або  через  централізовану бухгалтерію відділу з питань освіти Заліщицької міської ради. 
 6.5. Звітність про діяльність загальноосвітнього  навчального закладу встановлюється відповідно до законодавства. 
 
VII. Міжнародне співробітництво
 
7.1. Навчальний заклад за  наявності належної матеріально-технічної  та   соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити   міжнародний  учнівський  та педагогічний  обмін у рамках освітніх програм,   проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки  з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями. 
7.2. Навчальний заклад  має  право  відповідно до чинного законодавства  укладати  угоди  про  співробітництво з навчальними закладами,  науковими установами,  підприємствами,  організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн. 
 
VIII. Контроль за діяльністю навчального закладу
 
8.1. Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення  реалізації  єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти. 
8.2. Державний контроль здійснюють  Міністерство освіти і науки України, Засновник та відділ освіти Заліщицької міської ради .    
 8.3. Основною формою державного контролю за діяльністю навчального закладу є атестація,  що проводиться не  рідше  одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України. 
  8.4. У   період   між   атестацією   проводяться  перевірки (інспектування)  навчального закладу з питань, пов'язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст,  види  і  періодичність  цих перевірок   визначаються   залежно  від  стану  навчально-виховної роботи,  але не частіше 1-2 разів на рік.  Перевірки з питань, не пов'язаних з навчально-виховною  діяльністю, проводяться  його засновником (власником) відповідно до законодавства. 
 
IX. Реорганізація або ліквідація навчального закладу
 
     9.1. Рішення,  про  реорганізацію  або ліквідацію навчального закладу приймає Засновник.
     Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
     Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
     З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом. 
     9.2. Ліквідаційна комісія  оцінює  наявне  майно  навчального закладу,  виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає   ліквідаційний   баланс і   представляє його Засновнику. 
     9.3. У  випадку реорганізації права  та зобов'язання навчального закладу переходять до правонаступників  відповідно  до чинного законодавства або визначених навчальних закладів. 

 

 

Заліщицький міський голова                                                    Іван ДРОЗД